آسیب ناخن

ساخت وبلاگ

آسیب ناخن

 

 اين خصوصيت و نفوذپذير بودن ناخن و اينكه آب قادر است از ناخن عبور کند، ناخن‌هاي ما را در معرض آسيب قرار مي‌دهد يعني در صورت تماس با آب و شوينده‌ها، ناخن هم مانند پوست مي‌تواند خشک و شکننده شود. كساني كه عادت دارند از ناخن به‌عنوان يک ابزار استفاده كنند و براي باز کردن در قوطي، كندن و دستكاري‌هاي ظريف از ناخن‌هاي خود استفاده مي‌كنند، بايد هوشيار باشند كه سلامت ناخن‌هاي خود را به‌خصوص وقتي بلند هستند و بيشتر در معرض آسيب، به خطر مي‌اندازند.

كساني كه مي‌خواهند ناخن سالمي داشته باشند، بايد بدانند بلند کردن بيش از حد ناخن‌ها درست نيست. از تيز کردن ناخن‌ها هم بايد اجتناب و ناخن‌ها را طوري کوتاه كرد كه گوشه‌هاي آنها حفظ شود و خط رويش ناخن به شکل مستقيم درآيد. ناخن را نبايد گرد هم كرد. شيوه کوتاه کردن ناخن و زمان آن که بهتر است بعد از حمام رفتن باشد، در همه بايد جدي گرفته شود به‌خصوص براي سالمندان و بيماران ديابتي زيرا کوتاه کردن غلط ناخن‌ها يکي از علل فرورفتن گوشت داخل ناخن است که باعث نفوذ بافت اطراف ناخن به کناره‌هاي ناخن، درد و حتي عفونت و مشكلات بعدي مي‌شود. از آنجا كه تماس با آب مي‌تواند باعث خشکي و آسيب ناخن شود، هنگام شستشو، به‌خصوص با موادشيميايي بهتر است از دستکش استفاده كنيد. مواد پاک‌کننده قوي يا قلياها مي‌تواند ناخن را دچار نرمي و به‌تدريج تخريب کند.

کسي که مي‌خواهد دچار مشکلات ناخن نشود، بايد بهداشت ناخن‌اش را رعايت کند. همين عفونت گوشه ناخن (پارونيشيا) به‌وسيله عوامل ميکروبي متعددي ايجاد مي‌شود که با رعايت بهداشت و پوشيدن دستکش قابل‌پيشگيري است. افراد شاغل در آشپزخانه، باغبان‌ها و کشاورزان مستعد ابتلا به اين بيماري هستند و نوع حاد آن اغلب در قصاب‌ها ديده مي‌شود.

مشكل از جايي شروع مي‌شود كه بهداشت ناخن رعايت نشود و گوشه کردن کنار ناخن که در واقع شکسته شدن بخش سطحي پوست است، اتفاق بيفتد. مشاهده اين علامت يعني هشدار که به‌دليل خشک و خيس شدن زياد دست هنگام کار و شستشو يا علت کمتر شايع مانند ناخن خوردن در معرض آسيب هستيد. همين‌جا با پوشيدن دستکش هنگام کار و استفاده از کرم‌هاي مرطوب‌کننده مي‌توان اين بيماري را درمان و از بدتر شدن آن و مشکلات بعدي پيشگيري کرد. در غير اين صورت، جدي نگرفتن مشکل و ايجاد بدشکلي ناخن ناشي از عفونت قارچي، گاهي وارد مرحله‌اي مي‌شود که به درمان‌هاي معمول پاسخ نمي‌دهد و مقاوم مي‌شود.

فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب ...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید ارزان ومطمئن دستگاه پروتز لب frosh20 بازدید : 375 تاريخ : پنجشنبه 15 اسفند 1392 ساعت: 13:24