فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب

ساخت وبلاگ

 

مرحله ۱: آماده کردن بیمار- به بیمار بی حسی داده می شود و محل برداشت چربی استریل می گردد.

مرحله ۲: برداشت چربی- چربی از طریق لیپوساکشن از بخش های پایین بدن بیمار گرفته می شود. این ناحیه به طور معمول شکم یا رانخواهد بود.

 

مرحله ۳: تهیه پی آر پی- در این مرحله از بیمار 10 تا 20 میلی لیتر خون گرفته می شود و از ان پی آر پی جدا می گردد.

 


مرحله ۴: ترکیب کردن چربی با پی آر پی- پس از جدا کردن خون از چربی گرفته شده، پی آر پی را با چربی ترکیب می کنیم.

مرحله ۵: تزریق چربی- چربی آماده شده به داخل محل مورد نظر تزریق می شود.

 

 بهبود  


پس از عمل، منطقه تحت درمان ممکن است متورم و کبود شود. بلافاصله پس از عمل، به منظور کنترل و کاهش تورم، منطقه به آرامی تحتیخ درمانی قرار می گیرد. تورم  در حدود یک هفته و اندکی بعد از آن کبودی باید فروکش کند. همیشه بهبود کامل و مشخص شدن نتیجه نهاییچند ماهی به طول می انجامد. 

 

 

سوالاتی برای پرسش  

 

 

1.  آیا من کاندید خوبی برای انجام این عمل هستم؟

2. آیا من به باید نگران جذب مجدد چربی باشم؟

3.  چربی از کجا برداشت خواهد شد؟

4. چه نوع عوارض جانبی ممکن است برایم ایجاد شود؟

5. این عمل چقدر برایم هزینه خواهد داشت؟ آیا این قیمت شامل ترمیم های احتمالی هم می شود؟

  

 

فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب ...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید ارزان ومطمئن دستگاه پروتز لب frosh20 بازدید : 371 تاريخ : جمعه 16 اسفند 1392 ساعت: 0:02

خرید اینترنتی دستگاه حجم دهنده لب در http://www.market18.ir/

 يادم است براي خانه‌تکاني هميشه به پدر و مادرم کمک مي‌کردم. درواقع بيشترين کارها را من انجام مي‌دادم چون مي‌خواستم ثابت کنم ديگر براي خودم مردي شده‌ام و مي‌توانند روي من حساب کنند؛ مثلا فرش‌ها را مي‌تکاندم و شيشه‌ها را پاک مي‌کردم. از نشستن بيزار بودم و دوست داشتم موقع سال تحويل همه‌چيز مرتب باشد. يادم است يک بار که بالاي نردبان بودم، بالشي که زير پايم گذاشته بودم، سر خورد و افتادم پايين و کمر و پايم ضرب ديد اما چون هميشه در گوش من خوانده بودند مرد گريه نمي‌کند، براي همين به روي خودم نياوردم و حسابي درد کشيدم! راستش را بخواهيد، گاهي با خودم فکر مي‌کنم که در قديم همه‌چيز خوب بود، همه شاد بودند و براي رسيدن لحظه سال تحويل آرام و قرار نداشتند اما متاسفانه جوان‌هاي امروز مثل ما نيستند؛ خيلي زود خسته مي‌شوند و شور و شوق ندارند. البته تا حدود زيادي هم حق دارند؛ آنقدر دغدغه دارند که ديگر به نوروز و آمدن عيد فکر نمي‌کنند. من براي جوانان و مردم کشورم سال خوبي را آرزومندم و اميدوارم خانه‌هاي دل همه از کينه و رخوت خالي شود و جاي آن را مهرباني و دوستي پر کند.

فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب ...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید ارزان ومطمئن دستگاه پروتز لب frosh20 بازدید : 395 تاريخ : پنجشنبه 15 اسفند 1392 ساعت: 13:27

طاسی سر در آقایان

 برخي نمي‌توانند از اين مرحله به‌راحتي بگذرند و با اين حقيقت تلخ کنار بيايند. به همين دليل سعي مي‌کنند به هر طريقي شده يا جلوي ريزش بيشتر موها را بگيرند يا کاشت مو انجام دهند يا اگر امکان آن را ندارند در هر شرايطي از کلاه‌گيس يا کلاه استفاده کنند. طاسي مردانه در سراسر دنيا رايج است و نتايج تحقيقات بي‌شمار در کشورهاي انگليس، کانادا و آلمان نشان داده ژنتيک در ريزش مدل موي مردانه دخيل است و اگر پدر کسي دچار طاسي شده، به‌طور حتم او نيز طاس خواهد شد مگر آنکه جزو نادر مرداني باشد که اين ژن را به ارث نبرده‌اند.

در آستانه روز ملي مردان، بي‌مناسبت نديديم که در «پرونده زيبايي» نگاهي بيندازيم به يکي از رايج‌ترين دغدغه‌هاي آقايان درباره پوست و مويشان؛ همان ريزش موي مردانه معروف.

جاي موهايتان خالي نباشد!

اگر تصور طاس شدن شما را آزار مي‌دهد، بد نيست با شايع‌ترين داروها و روش‌هايي که مي‌توانند به کمک‌تان بيايند تا جاي خالي موهايتان را کمتر احساس کنيد، آشنا شويد:

1. ماينوکسيديل و پروپشيا: تاثير مثبت اين دو دارو در پيشگيري از ريزش موها به اثبات رسيده است. ماينوکسيديل محلولي است که بايد روي پوست سر و ريشه موها زده شود و پروپشيا قرصي است که بايد روزانه مصرف شود. اين دو دارو نه‌تنها جلوي ريزش را مي‌گيرند بلکه به رشد مجدد موها و حفظ موهاي موجود هم کمک مي‌کنند. اما با قطع مصرف آنها، احتمال ريزش مجدد موها زياد است. پس بايد درمان‌ها را در تمام طول عمر ادامه دهيد. فراموش نکنيد هيچ دارويي بدون عارضه نيست. بررسي‌ها نشان داده کساني که مرتب قرص پروپسيا مصرف مي‌کنند هم دچار کاهش ميل جنسي و اختلال نعوظ مي‌شوند.

2. پيوند مو: در اين روش، موهايي را از بانک مو در ناحيه پس‌سر برمي‌دارند و در ناحيه جلوي سر مي‌کارند. از آنجا که موهاي پس‌سر در مقابل ريزش مقاوم‌اند، بعد از پيوند مو احتمال ريزش موهاي جلوي سر وجود ندارد. البته توجه داشته باشيد که عمل پيوند مو را زير نظر متخصص مجرب انجام دهيد زيرا گرچه اين عمل از سال‌هاي دهه 80 ميلادي تاکنون انجام مي‌شود اما هنوز برخي پزشکان از روش‌هايي استفاده مي‌کنند که نتيجه مطلوبي ندارد. از سوي ديگر، عمل پيوند مو کمي پرهزينه است و حداقل به پيوند 600 تا 1000 فوليکول مو نياز خواهيد داشت.

3. کلاه‌گيس: اگر توانايي کاشت مو را نداريد ولي مصر هستيد روي سرتان مو ديده شود، مي‌توانيد از کلاه‌گيس استفاده کنيد اما از آنجا که بيشتر کلاه‌گيس‌ها خوب ساخته نمي‌شوند، تشخيص آنها از موي طبيعي کار ساده‌اي است. پس اگر مي‌خواهيد کلاه‌گيس بگذاريد، انواعي که از موي طبيعي تهيه شده و مدل آن با صورت شما هماهنگ است، انتخاب کنيد.

پرسشي از دکتر مجتبي اميري متخصص پوست و مو

پودر بزنيم يا کلاه‌گيس بگذاريم؟

تاکنون بارها به اين موضوع پرداخته‌ايم که بهترين راه درمان طاسي پيوند مو است اما گاهي افراد يا کانديد مناسبي براي اين عمل نيستند يا قدرت پرداخت هزينه آن را ندارند. در اين شرايط برخي مي‌پذيرند که به هر حال موهايشان ريخته و به سادگي با اين حقيقت کنار مي‌آيند اما برخي ديگر دچار کاهش اعتماد‌به‌نفس مي‌شوند و احساس مي‌کنند جذابيت و جواني خود را از دست داده‌اند. با دکتر مجتبي اميري در مورد روش‌هايي که به‌طور موقت مي‌توانند طاسي سر را از بين ببرند، صحبت کرده‌ايم.


سلامت: آيا غير از درمان‌هاي دارويي و پيوند مو براي شخصي که طاس شده يا موهايش کم پشت است، راه‌حل ديگري وجود دارد؟

بله، روش‌هايي که به آن کاورينگ يا پوششي مي‌گوييم. از مرسوم‌ترين و بي‌عارضه‌ترين اين روش‌ها به شرطي که گاهي استفاده شود، مي‌توان به مصرف پودرهاي پرپشت‌کننده مو اشاره کرد. البته بهتر است انواعي از اين پودرها را انتخاب کنيم که حاوي مواد شيميايي و آلرژي‌زا و چرب و چسبناک نباشند چون برخي از انواع آن که در بازار وجود دارد، کيفيت مناسبي ندارند و حاوي ترکيب‌هاي غليظ و چسبناک‌اند که وقتي روي پوست قرار مي‌گيرند، منافذ آن را مي‌بندند و اجازه خروج سبوم را نمي‌دهند. درنتيجه نه‌تنها پوست دچار انواع فوليکوليت مي‌شود، بلکه احتمال بروز جوش‌هاي چرکي و ريزش مو افزايش مي‌يابد. بهترين نوع پودرهاي پرپشت‌کننده، حاوي موي طبيعي پودر شده‌اند و احتمال آلرژي‌زايي بسيار کمي ‌دارند.

سلامت: آيا استفاده از کلاه يا کلاه‌گيس را هم توصيه مي‌کنيد؟

کلاه اگر دائم استفاده نشود، منعي ندارد اما به دلايل زيادي استفاده از کلاه‌گيس چندان توصيه نمي‌شود، مگر براي مدت کوتاه.

سلامت: چرا؟

بيشتر انواع کلاه‌گيس با کليپس به موي فرد متصل مي‌شوند و فشاري که به موها مي‌آيد، مي‌تواند باعث ريزش آنها شود. در ضمن کلاه‌گيس فضاي بسته‌اي ايجاد مي‌کند که مستعد بروز تعريق، ابتلا به قارچ و بسته شدن منافذ چربي پوست است و به مرور باعث صدمه موها مي‌شود. کلاه‌گيس بايد آخرين راه انتخابي باشد و حتي‌الامکان بايد از کلاه‌گيس‌هاي توري‌دار، آن هم براي مدت بسيار کوتاه استفاده کرد، نه انواعي که با چسب به سر متصل مي‌شوند.

سلامت: برخي افراد، مخصوصا آنهايي که موهاي کم‌پشتي دارند، اکستنشن مي‌کنند. اين روش را توصيه مي‌کنيد؟

نه، چون موها در اين روش به کمک چسب يا گيره به موهاي اصلي وصل مي‌شوند و مي‌توانند به مرور باعث سست شدن ريشه و ريزش آنها شوند.

دو کلمه با آقاياني که موهايشان در حال ريزش است

بهترين کار، پذيرش حقيقت است!

بهترين کار، پذيرفتن اين حقيقت است که موهايتان ريخته و طاس شده‌ايد. اين موضوع کم‌هزينه‌تر و بدون عارضه جانبي است. به خودتان يادآوري کنيد ميليون‌ها مرد در سراسر دنيا طاس هستند و بسياري از آنها هم مشهور و همچنان جذابند و زندگي عالي‌اي دارند! ارزش شما به عنوان يک مرد در موهايتان خلاصه نشده است.


 

چه مدلي مناسب شماست؟

اگر پذيرفتيد که طاس شده‌ايد، تبريک مي‌گويم چون فوق‌العاده شجاع هستيد. حالا بايد به دنبال يک مدل مناسب براي موي باقيمانده‌تان باشيد. مثال‌هاي زير مي‌تواند تا حد زيادي کمک‌کننده باشد اما قبل از آن به اين 2 نکته توجه کنيد:

1. هميشه موهايتان را کوتاه نگه داريد تا طاسي‌تان کمتر به چشم بيايد. مرداني که جلوي سرشان طاس است و موهاي پشت‌سر را بلند مي‌کنند، کچل‌تر به نظر مي‌رسند.

2. مدل موي مناسب انتخاب کنيد و سعي نکنيد مثل 20سال پيش که موهاي پرپشتي داشتيد همچنان موهايتان را آرايش کنيد.


 

سر تراشيده

مي‌توانيد موهايتان را از ته بتراشيد. به اين ترتيب فقط يک ناحيه از سرتان کچل به نظر نمي‌رسد. در ضمن ديگر نيازي نداريد مرتب موهايتان را مرتب کنيد و در حمام مي‌توانيد از ژل بدنتان به پوست سرتان بزنيد. از سوي ديگر، با اين کار نشان مي‌دهيد با مساله طاسي راحت کنار آمده‌ايد و اعتمادبه‌نفس بالايي داريد. فراموش نکنيم مرداني که موهايشان را از ته مي‌زنند، بيشتر در ذهن مي‌مانند. پاتريک استوارت، بازيگر انگليسي، از جمله مرداني است که به خاطر طاسي‌شان معروفند!


مدل موي نظامي

اگر علاقه‌اي به تراشيدن کامل موها نداريد، مدل موي نظامي را امتحان کنيد. اين مدل مو بيشتر مناسب افرادي است که دو طرف شقيقه‌ها‌يشان دچار ريزش مو شده‌ است. در اين مدل، موها بسيار کوتاه است با وجود اين، ابهتي خاص به چهره مي‌دهد. جيسون استاتهام علاقه خاصي به اين نوع مدل کوتاهي دارد.


 

مدل موي سزاري

اين مدل مو از موهاي ژوليوس سزار الهام گرفته شده است و به‌وسيله جرج کلوني محبوب شد. کساني که اين مدل را انتخاب مي‌کنند، براي پوشاندن موهاي ريخته، بقيه مو را به سمت جلو مي‌خوابانند و چند سانت بلندتر نگه مي‌دارند تا نقاط خالي را تا حدي بپوشاند. موهاي ديويد بکام در عکس زير هم همين مدل است.


 

مدل موي آشفته

اگر موهايتان شروع به ريختن کرده و اصلا تمايلي به کوتاه کردن آن نداريد، مي‌توانيد مانند پرنس ويليام، مدل موي آشفته را امتحان کنيد. کافي است از آرايشگرتان بخواهيد موهاي جلوي سرتان را طوري آرايش کند که انگار کمي به هم ريخته است و آن را شانه نزده‌ايد.


 

مدل موي استرلينگ

اگر موهايتان فقط در ناحيه جلوي سر شروع به ريختن کرده، مي‌توانيد مدل موي راجر استرلينگ را امتحان کنيد. در اين مدل، موها کمي بلندتر است تا بتوان آن را از يک سمت به سوي ديگر شانه کرد و خالي بودن يک سمت را پوشاند.


 

ريشتان را نتراشيد

اگر دقت کرده باشيد، بسياري از مشاهيري که سرشان را مي‌تراشند، ريش و سبيل دارند. اين کار باعث مي‌شود توجه و نگاه مردم به جاي سر، به صورت جلب شود. پس اجازه بدهيد ريش و سبيلتان کمي بلند شود و با توجه به فرم صورتتان، به آن مدل دهيد. اگر در انتخاب مدل مو يا حتي ريشتان ترديد داريد، حتما از يک آرايشگر مجرب نظر بخواهيد. فراموش نکنيد جذابيت و موقعيت در داشتن مو خلاصه نشده است. نترسيد و همين امروز خود را در آينه ورانداز کنيد!

نگاه متخصص پوست

دکتر محمدعلي نيلفروش‌زاده

رييس مرکز تحقيقات پوست و سلول‌هاي بنيادي 

عضو هيات‌علمي دانشگاه علوم‌پزشکي تهران

6 توصيه مردانه

شايد بسياري از مردان اين واقعيت را کتمان کنند که به سلامت خود و رعايت اصول بهداشتي و پيشگيري از بيماري‌ها بي‌توجه‌اند اما آمار نشان مي‌دهد عده زيادي از مردها اينگونه‌اند و در عمل به توصيه‌هاي پزشکي يا توجه به نشانه‌هاي جسمي و مراجعه به پزشک براي تشخيص اهمال مي‌کنند.

در ادامه اين يادداشت 6 توصيه ويژه به آقاياني خواهم داشت که شايد به بهانه آغاز هفته سلامت مردان تصميم گرفته باشند بيشتر از قبل براي سلامت خود ارزش قائل شوند:

1. اگر بتوانيد بر استرس‌هاي روزانه‌تان غلبه و آنها را مديريت كنيد و در اختيار خود بگيريد، خواهيدتوانست از بسياري بيماري‌ها از جمله مشکلات قلبي، ريوي و سرطان‌ها دور شويد و به جاده سلامت برسيد و از سلامت، شادابي و جواني‌تان لذت ببريد. پس اولين نکته براي حفظ سلامت و جواني، دوري از استرس است. حالا هر آنچه در اين راه به شما کمک کند مي‌تواند در فهرست شما قرارگيرد. من در بالاي اين فهرست ورزش را قرار مي‌دهم چون نقش ورزش در کاهش استرس و خونرساني بهتر به همه بدن در بيشتر مطالعه‌هاي تخصصي در زمينه‌هاي مختلف ثابت شده است. يوگا، پياده‌روي و داشتن افکار مثبت مي‌تواند مانع ريزش موي ناشي از استرس (تلوژن افلوويوم) شود. بيشتر مشکلات مردان از اينجا شروع مي‌شود که استرس به تمام ارگان‌ها از جمله مو آسيب مي‌زند و روي زمينه ارثي ريزش مو، ريزش موي تلوژن هم به وجود مي‌آيد. ورزش مي‌تواند از توجه و تمرکز شما روي مشکلاتي که مرتبط با ظاهر و زيبايي است، بکاهد. کسي که بيکار نشسته و مدام جلوي آينه ريزش موهايش را مي‌بيند، اصلا با کسي که درمان را جدي مي‌گيرد، قابل‌مقايسه نيست.

2. به رژيم‌غذايي‌تان اهميت بدهيد. مطالعه‌ها و گزارش‌هاي تحقيقي زيادي وجود دارد که بر نقش رژيم‌غذايي به‌‌خصوص استفاده زياد از فست‌فودها و غذاهايي که چربي آزاد و مضر دارند، تاکيد کرده‌اند. تشديد ريزش موي مردانه و آثار موثر به نفع فعاليت آنزيم ريزش مو (5 آلفا ردوکتاز) در کساني که غذاهاي آماده و فست‌فود مي‌خورند، بيشتر از کساني است که رژيم غذايي سالم دارند و ميوه و سبزي‌ مصرف مي‌كنند.

3. قبل از هر تصميم‌گيري‌اي با پزشک متخصص مشورت کنيد. هرچند امروز کمتر مي‌بينيم کسي موي مصنوعي بکارد و همکاران ما با اطلاع‌رساني به موقع، مردم را آگاه کرده‌اند اما هستند کساني که مي‌گويند چون بانک موي خوب ندارم (ناحيه پشت‌سر که از آنجا مو برداشته و در تاج سر كاشته مي‌شود) فيبرهاي طبيعي موي مصنوعي مي‌کارم. دقت کنيد واکنش بدن به اين موها و رد پيوند به‌وسيله سيستم ايمني بدن و بدتر از آن زخم‌هاي بدمنظره‌اي که مقاوم به درمان است دردسرهاي پيش روي شماست؛ حتي بعد از درآوردن موي کاشته شده جاي زخم در محل مي‌ماند.

4. مثبت فکر کنيد. شما در روزگاري هستيد که مي‌توانيد با داروي موضعي مانع ريزش موهايتان شويد و همچنان تحقيقات علمي و پزشکي پيش مي‌رود تا سلامت و زيبايي را به شما هديه دهد. پژوهش در زمينه کاشت سلول‌هاي بنيادي مو در همه دنيا و همزمان در ايران در حال انجام است و چه بسا در چند سال آينده نتيجه دهد و کابوس ريزش مو و طاس شدن به قصه‌ها بپيوندد.

5. سيگار و قليان را ترک کنيد چون حتي در پيوند موي موفق و داشتن پوست خوب هم شرط اول ما پرهيز از اين دشمنان سلامت است.

6. به باورهاي غلط در مورد کاشت يا ريزش مو توجه نكنيد. اينکه مي‌گويند بايد صبر کني تا همه موهايت بريزد و بعد مو بکاري، کاملا غلط است. ما منتظر مي‌مانيم طرح و الگوي ريزش مو ثابت شود و اين اتفاق تا 25 سالگي مي‌افتد. قبل از آن هم مي‌توانيم کاشت مو انجام دهيم اما چون خط رويش مو ممکن است عقب‌تر برود، ظاهر موردپسند و طبيعي که مطلوب ماست به دست نمي‌آيد. مي‌توانيد تا آن موقع با استفاده از دارو يا محصولات آرايشي‌-بهداشتي مناسب، ظاهر مو را مرتب و زيبا نگه داريد و سپس با کاشت مو به تراکم مطلوب برسيد. 

فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب ...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید ارزان ومطمئن دستگاه پروتز لب frosh20 بازدید : 399 تاريخ : پنجشنبه 15 اسفند 1392 ساعت: 13:26

 مرگ ر دنیا

آمريکايي‌ها خوب نمي‌ميرند

بر اساس آمارها 75درصد از آمريکايي‌ها آرزو دارند در خانه و در کنار آنان که دوستشان دارند چشم از دنيا ببندند اما فقط 25درصد از مردم آمريکا به اين آخرين آرزوي زندگيشان مي‌رسند و بيش از 50 درصد در اطاق‌هاي مراقبت‌هاي ويژه، گرفتار در بين انبوه سيم‌ها و لوله‌ها، در حالي‌که لوله‌هاي غذادهنده آزارشان مي‌دهند و زير چشم يک پرستار يا پزشک غريبه يا در آسايشگاه‌هاي سالمندان به پايان راه مي‌رسند، يعني به رغم پيشرفت‌هاي چشمگير علم پزشکي در ايالات متحده، آمريکايي‌ها خوب نمي‌ميرند، يا به بيان بهتر آنگونه که مي‌خواهند نمي‌ميرند.

آمارهاي دقيقي وجود ندارد که بر اساس آنها بتوان ثابت کرد کيفيت زندگي پزشکان در مراحل پاياني حيات بهتر از بقيه مردم است اما به طور قطع مي‌توان گفت آنان براي پايان راه برنامه‌ريزان هوشيارتري هستند.


به بيمار راست بگوييد

بيماران و خانواده‌هاي آنان همواره هزينه‌هاي اقتصادي و عاطفي گزافي براي مرگ‌هايي دشوار تقبل مي‌کنند. طرح اطلس دارتموث که داده‌هاي درمان را گردآوري و تحليل مي‌کند، مي‌گويد سالانه 17 درصد از بودجه 550 ميليارد دلاري مديکر (بيمه سالمندان) براي بيماراني هزينه مي‌شود که 6 ماه آخر زندگي خود را مي‌گذرانند. يکي از پژوهشگران ارشد طرح مي‌گويد: «ما نتوانسته‌ايم هزينه‌هاي مراقبت‌هاي پايان عمر بيماران را کاهش دهيم. هزينه‌هاي مراقبت‌هاي ويژه همچنان در حال افزايش است. بين سال‌هاي 2007 تا 2011 پولي که مديکر براي 2 سال پاياني عمر بيمه‌شدگان خود هزينه کرده، 13 درصد بيشتر شده و در حال حاضر براي هر بيمار به 70 هزار دلار رسيده است. شواهد نشان مي‌دهند مي‌توان اين وضعيت را تغيير داد، در صورتي که پزشکان اولويت‌هاي بيماران خود را محترم بدارند و اطلاعات درستي درباره پيش‌آگهي و گزينه‌ها و نتايج درمان در اختيار آنان بگذارند. گاه حتي پزشک با علم به اينکه شانس بهبودي پس از درمان فقط 20درصد است به بيمار اميدهاي واهي مي‌دهد و او را گمراه مي‌کند.» متخصصان طب تسکيني مي‌گويند حتي بيماران بافرهنگ هم اگر داده‌هاي درستي از آنچه قرار است پس از درمان برايشان اتفاق بيفتد نداشته باشند ممکن است درباره فوايد و نتايج روش‌هاي مداوا به اشتباه دچار شده و در نهايت حياتشان به گونه‌اي ناخوشايند تمام شود؛ يعني در سي‌سي‌يو. يک بيمار بايد بداند که «باشد! يک دور ديگر شيمي‌درماني را تحمل مي‌کنم» يا «فلان روش درمان را هم امتحان مي‌کنم» يعني چه.

دکتر کنت زايسلر که هم پدرش پزشک بوده و هم دو فرزندش پزشک هستند، 30 سال تمام بيماران سرطاني را درمان مي‌کرد تا اينکه پي برد خود به تومور مغزي مبتلاست و جراح معالجش توانست تومور را خارج کند. 18 سال بعد که عارضه دوباره عود کرد، دکتر زايسلر سخت با عمل جراحي دوباره که ممکن بود باعث فلج شدن نيمي از بدنش شود، مخالفت کرد. اما چند ماه بعد از آن پس از انجام يک بيوپسي ساده ديگر نتوانست نيمي از بدن خود را حرکت دهد. وي در اين باره با عصبانيت مي‌گويد: «وقتي پزشک بيمارانم بودم، هميشه به اين نداي دروني گوش مي‌دادم و سعي مي‌کردم بيمار را به راه آزمايش‌ها يا درمان‌هاي پرمخاطره نيندازم. اما خودم نتوانستم به صداي غريزه‌ام گوش بدهم و بگويم نه! من اين بيوپسي را انجام نمي‌دهم.» اما دکتر زايسلر خود مي‌داند که گفتن «نه» تنها به معناي پايان يک روند درماني نبود، با گفتن «نه» وي در واقع در برابر خانواده‌اش مي‌ايستاد که از او انتظار داشتند تمام تلاشش را براي درمان و براي بيشتر ماندن با آنان به کار گيرد.

دکتر تنو، استاد دانشکده پزشکي براون، مي‌گويد: «گاه حتي خانواده‌هايي مانند خانواده زايسلر از گفتگو بين خود و با پزشک معالج درباره جوانب مرگ اجتناب‌ناپذير بيمارشان خودداري مي‌کنند.» و ادامه مي‌دهد: «ما هر هزينه‌اي را براي يک روز بيشتر زنده‌ماندن در بخش مراقبت‌هاي ويژه تقبل مي‌کنيم اما براي فهماندن تبعات احتمالي روش‌هاي درمان در مراحل پاياني حيات هزينه‌اي نمي‌کنيم. به پزشکان براي درمان‌هاي پيچيده بي‌فرجام پول مي‌دهيم اما براي گفت‌وگو با بيمار به‌منظور روشن کردن نتايج درماني پيش از شروع پولي پرداخت نمي‌شود.»


رفتن به سوي مرگ باافتخار

به‌نظر مي‌رسد باورهاي جامعه آمريکا درباره گزينه‌هاي مراحل پاياني حيات آرام رو به تغيير است. آمارهاي مديکر نشان مي‌دهند از حدود يک دهه قبل تعداد آمريکايي‌هايي که در بيمارستان فوت کرده‌اند حدود 10 درصد کمتر شده و همزمان در مراقبت‌هاي خانگي افزايش نسبي ديده مي‌شود. در کنار اين دگرگوني حوزه‌هاي عمل طب تسکيني با انجام خدماتي که بيشتر بيمارستان بزرگ ارائه کرده‌اند گسترش يافته است.

برخي سياستگذاران حوزه سلامت عقيده دارند با اجرايي شدن «برنامه عمل درمان قابل پرداخت» و نيز وضع برخي جريمه‌ها مي‌توان کيفيت مراقبت‌هاي پزشکي پايان عمر را بهبود بخشيد. آنان مي‌گويند با انجام برخي اقدامات بيماران مي‌توانند پايان حيات خود را با آرامش بيشتر و بيرون از بيمارستان سپري کنند. از نظر فرهنگي هم به نظر مي‌رسد تغييراتي رخ داده باشد؛ از جمله آنکه هر روز به تعداد سازمان‌ها و سايت‌هاي غيردولتي که به فعاليت در زمينه مراحل پاياني حيات بيماران روي مي‌آورند اضافه مي‌شود.

دکتر مک‌کينلي که خود مي‌دانست چيزي به پايان عمرش نمانده از جمله اين افراد بود. هر روز بيماران و دوستان زيادي به در خانه او مي‌آمدند تا درباره تجربه مشترکشان، يعني رفتن به سوي مرگ، با هم گفت‌وگو کنند. او که نمي‌خواست حتي به قيمت چند روز زندگي پردرد و رنج بيشتر در شرايط دشوار بيمارستان به آخر راه برسد به خانه آمد تا با مردم حرف بزند، در کنار خانواده‌اش باشد، بنويسد و به گلدان‌هايش آب بدهد و در يک کلام همانگونه که مي‌خواست بميرد. وي هرگز از تصميمش پشيمان نشد و در نوامبر سال گذشته در خانه خود از دنيا رفت.

 

 

فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب ...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید ارزان ومطمئن دستگاه پروتز لب frosh20 بازدید : 369 تاريخ : پنجشنبه 15 اسفند 1392 ساعت: 13:25

آسیب ناخن

 

 اين خصوصيت و نفوذپذير بودن ناخن و اينكه آب قادر است از ناخن عبور کند، ناخن‌هاي ما را در معرض آسيب قرار مي‌دهد يعني در صورت تماس با آب و شوينده‌ها، ناخن هم مانند پوست مي‌تواند خشک و شکننده شود. كساني كه عادت دارند از ناخن به‌عنوان يک ابزار استفاده كنند و براي باز کردن در قوطي، كندن و دستكاري‌هاي ظريف از ناخن‌هاي خود استفاده مي‌كنند، بايد هوشيار باشند كه سلامت ناخن‌هاي خود را به‌خصوص وقتي بلند هستند و بيشتر در معرض آسيب، به خطر مي‌اندازند.

كساني كه مي‌خواهند ناخن سالمي داشته باشند، بايد بدانند بلند کردن بيش از حد ناخن‌ها درست نيست. از تيز کردن ناخن‌ها هم بايد اجتناب و ناخن‌ها را طوري کوتاه كرد كه گوشه‌هاي آنها حفظ شود و خط رويش ناخن به شکل مستقيم درآيد. ناخن را نبايد گرد هم كرد. شيوه کوتاه کردن ناخن و زمان آن که بهتر است بعد از حمام رفتن باشد، در همه بايد جدي گرفته شود به‌خصوص براي سالمندان و بيماران ديابتي زيرا کوتاه کردن غلط ناخن‌ها يکي از علل فرورفتن گوشت داخل ناخن است که باعث نفوذ بافت اطراف ناخن به کناره‌هاي ناخن، درد و حتي عفونت و مشكلات بعدي مي‌شود. از آنجا كه تماس با آب مي‌تواند باعث خشکي و آسيب ناخن شود، هنگام شستشو، به‌خصوص با موادشيميايي بهتر است از دستکش استفاده كنيد. مواد پاک‌کننده قوي يا قلياها مي‌تواند ناخن را دچار نرمي و به‌تدريج تخريب کند.

کسي که مي‌خواهد دچار مشکلات ناخن نشود، بايد بهداشت ناخن‌اش را رعايت کند. همين عفونت گوشه ناخن (پارونيشيا) به‌وسيله عوامل ميکروبي متعددي ايجاد مي‌شود که با رعايت بهداشت و پوشيدن دستکش قابل‌پيشگيري است. افراد شاغل در آشپزخانه، باغبان‌ها و کشاورزان مستعد ابتلا به اين بيماري هستند و نوع حاد آن اغلب در قصاب‌ها ديده مي‌شود.

مشكل از جايي شروع مي‌شود كه بهداشت ناخن رعايت نشود و گوشه کردن کنار ناخن که در واقع شکسته شدن بخش سطحي پوست است، اتفاق بيفتد. مشاهده اين علامت يعني هشدار که به‌دليل خشک و خيس شدن زياد دست هنگام کار و شستشو يا علت کمتر شايع مانند ناخن خوردن در معرض آسيب هستيد. همين‌جا با پوشيدن دستکش هنگام کار و استفاده از کرم‌هاي مرطوب‌کننده مي‌توان اين بيماري را درمان و از بدتر شدن آن و مشکلات بعدي پيشگيري کرد. در غير اين صورت، جدي نگرفتن مشکل و ايجاد بدشکلي ناخن ناشي از عفونت قارچي، گاهي وارد مرحله‌اي مي‌شود که به درمان‌هاي معمول پاسخ نمي‌دهد و مقاوم مي‌شود.

فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب ...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید ارزان ومطمئن دستگاه پروتز لب frosh20 بازدید : 372 تاريخ : پنجشنبه 15 اسفند 1392 ساعت: 13:24

 مکمل‌هاي مولتي‌ويتامين، در ستون «آداب تغذيه» اين شماره به پرسش خواننده محترمي (251****0912) پاسخ مي‌دهيم که از «سلامت» پرسيده‌اند: «هنگامي که فرزندم حدود 2 سال سن داشت، متخصص اطفال براي او مصرف شربت مولتي‌ويتامين را تجويز کرد...

 

 حالا فرزندم حدود 5/3 ساله است و من هنوز هم به او، شربت مولتي‌ويتامين مي‌دهم. مي‌خواستم بدانم که خوردن مداوم اين شربت که سرشار از ويتامين‌هاي مورد نياز بدن است، براي فرزندم ضرري ندارد؟»

بهتر است همه افراد در تمام گروه‌هاي سني و جنسي، نياز بدن به انواع ويتامين‌ها و املاح را از طريق مصرف خوراکي‌هاي سالم، تازه و طبيعي تامين کنند. بچه‌ها هم از اين قاعده مستثني نيستند و مي‌توانند از زمان شروع غذا خوردن در کنار سفره خانواده، به‌تدريج انواع گروه‌هاي غذايي را مصرف کنند و با خوردن خوراکي‌ها و آشاميدني‌هاي مختلف، نياز بدنشان به انواع ريزمغذي‌ها و درشت‌مغذي‌ها تامين مي‌شود. البته گاهي به دلايل بسيار متنوع و مختلف، مصرف مکمل برخي از ويتامين‌ها و املاح يا مصرف شربت‌هاي مولتي‌ويتامين براي بچه‌ها يا حتي بزرگ‌ترها تجويز مي‌شود. 

در تمام اين موارد، پزشک متخصص، احتمال کمبود يک يا چند ريزمغذي را داده و مصرف مکمل‌هاي غذايي يا مولتي‌ويتامين‌ را تجويز کرده است. در اين صورت، حتما مقدار و دوز مصرفي را هم مي‌گويد و اجازه نداريد خودسرانه براي تجديد مصرف اين مکمل يا كاهش افزايش دوز مصرفي عمل کنيد. اين اقدام خودسرانه مي‌تواند براي گروه‌هاي آسيب‌پذيري مانند بچه‌ها خطرناک باشد.

به‌طور کلي، مصرف بيش از اندازه و طولاني‌مدت شربت مولتي‌ويتامين براي هيچ گروه سني و جنسي توصيه نمي‌شود و قرار نيست اگر يک بار در 2 سالگي براي فرزندتان اين شربت تجويز شده است، سال‌هاي متمادي چنين مکملي را با نظر خودتان به او بدهيد. 

ضمن اينکه برخي از مکمل‌هاي مولتي‌ويتامين، از انواع نامرغوب هستند و مصرف آنها ممکن است باعث ايجاد تداخل در دريافت و جذب برخي مواد مغذي شود و حتي فرد را دچار برخي کمبودهاي تغذيه‌اي و عوارض ناشي از آن هم 
بكند.

فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب ...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دستگاه پروتز لب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید ارزان ومطمئن دستگاه پروتز لب frosh20 بازدید : 353 تاريخ : پنجشنبه 15 اسفند 1392 ساعت: 13:23